Rękawice i maski należy usuwać po każdym pacjencie, okulary mogą być jednorazowe lub wielokrotnego użytku, a suknie należy wymienić, jeśli są wyraźnie zabrudzone. Wreszcie, obuwie musi zawierać skórzane buty zamknięte na palce; minimalizuje to ryzyko zranienia ostrymi narzędziami.

Podczas pomocy asystenta dentysty w gabinecie lekarskim w gabinecie lekarskim należy nosić sterylne rękawiczki. Higiena rąk przy użyciu mydła i wody przeciwbakteryjnej jest imperialna i pozwala na utrzymanie odpowiedniej kontroli zakażeń w tym otoczeniu, ponieważ minimalizuje ryzyko zakażenia.

Dobry stomatolog – zarządzanie zranienia narzędziami ostrymi

Ważne jest, aby z ostrymi narzędziami, do których należą: igły, skalery, skalpele, wiertła, opaski ortodontyczne i pilniki endodontyczne, obchodzić się ostrożnie, a odpowiednie techniki minimalizujące ryzyko zranienia ostrymi narzędziami. Ostre narzędzia należy również odpowiednio wyrzucać do pojemników na ostre narzędzia, oddzielnie od innych pojemników jednorazowego użytku. Asystent stomatologiczny musi być świadomy, co jest wymagane, aby wejść do pojemników na ostre narzędzia, a co nie. Ogranicza to do minimum ryzyko rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych. Więcej u dobrego stomatologa Białystok – M-Dentica.

Podczas wymiany konieczne jest, aby asystent dentystyczny był w stanie odróżnić odpady medyczne od odpadów skażonych. Zanieczyszczone odpady należy umieścić w szczelnej, grubożółtej torebce z etykietą z symbolem zagrożenia biologicznego.

Asystent dentystyczny powinien zakładać nowe rękawice podczas czyszczenia powierzchni roboczych podczas przełączania pomiędzy pacjentami. Muszą one również być w stanie rozróżnić strefy czyste i brudne, ponieważ minimalizuje to rozprzestrzenianie się chorób zakaźnych między współpracownikami i pacjentami.

Klinika stomatologiczna - zabieg leczniczy

Dobry stomatolog – gospodarowanie odpadami klinicznymi

Dodatkowo bariery z tworzyw sztucznych umieszczane są na: przyrządach takich jak: elementy ręczne połączone z krzesłem, lampy górne, amalgamatory, aparaty rentgenowskie, materiały mikserskie i inne różne instrumenty, materiały lub urządzenia dentystyczne. Jedną z ról, w której uczestniczy asystent stomatologiczny, jest zmiana plastikowych barier po opuszczeniu gabinetu przez każdego pacjenta. Gwarantuje to, że operacja jest gotowa do przyjęcia następnego pacjenta.

Te procedury i protokoły kontroli zakażeń mają zastosowanie nie tylko do asystenta stomatologa, ale do wszystkich współpracowników w zakresie opieki zdrowotnej jamy ustnej. Asystent stomatologiczny jest jednak głównym łącznikiem między pacjentem a lekarzem prowadzącym leczenie jamy ustnej. Dlatego też konieczne jest przestrzeganie tych wytycznych w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzenienia się ewentualnych chorób zakaźnych na współpracowników, pacjentów i siebie samych.

Sterylizacja, środek dezynfekcyjny i antyseptyczny: Asystenci stomatologiczni odgrywają dużą rolę w zapewnieniu, że narzędzia wielokrotnego użytku używane codziennie w gabinetach sterylizacyjnych są sterylizowane odpowiednio po każdym użyciu.